Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

και λίγη επικαιρότητα!

Οι Αφγανοί, το άσυλο και η εξεταστική: μια ιστορία λιγάκι παράξενη

Γράφω, εδώ, σχολιαστικά κι όχι ενημερωτικά. Διότι όλοι, τουλάχιστον οι αναγνώστες αυτού του blog θεωρώ ότι γνωρίζουν πως το τελευταίο 48ωρο το παλιό κτίριο της Νομικής φιλοξενεί 300 περίπου οικονομικούς πρόσφυγες από το Αφγανιστάν.
Όπως πάντα με τέτοιου είδους ανατροπές, ο κάθε ένας λέει τα δικά του: οι φίλοι μου ότι θα χάσουμε το εξάμηνο, η μαμά μου ότι αυτά είναι ανεπίτρεπτα πράγματα, η Μπακογιάννη ότι φταίει ο Παπανδρέου. Είναι σημαντικό, λοιπόν, μέσα σε όλη αυτή τη σύγχυση, να μην πέσουμε σε καμία από τις δύο παγίδες : ούτε από τη μια, σε έναν άκρατο και άκριτο αριστερισμό, κατά τη γνώμη μου, που έγκειται στην άνευ όρων αποδοχή και στήριξη των(παράνομων;) μεταναστευτικών ρευμάτων στη χώρα και το πανεπιστήμιό μας ,ούτε από την άλλη σε έναν υπερβολικό και αδικαιολόγητο συντηρητισμό και ιδρυματισμό, που επιφέρει ανόητα άγχη περί εξαμήνων, εξεταστικών και ούτω καθεξής.
Δεν πρέπει, εν ολίγοις,  να συγχέουμε το ενδεχόμενο αναβολής της εξεταστικής με την προβληματική της αιφνίδιας εγκατάστασης των Αφγανών στη σχολή μας. Ο Πρόεδρος Φορτσάκης και η Κοσμητεία λένε κάτι σωστό: η Κυβέρνηση-που μερίμνησε για τη μεταφορά των Αφγανών συνανθρώπων μας στην Ελλάδα από το Ηράκλειο- πρέπει και τώρα να ασχοληθεί με το φλέγον ζήτημα της στέγασής τους και, φυσικά, της νομιμοποίησής τους. Φοβάμαι, όμως, μήπως με την απόφαση της κλειστής σχολής μέχρι και την Παρασκευή καταλήξουμε να γράψουμε Συνταγματικό το Μάρτιο. Και σε αυτό,  θα επιμείνω, δεν θα έχουν ευθύνη οι μετανάστες, αλλά η πρυτανεία της νομικής. Οι αίθουσες, άλλωστε, του καινούργιου κτιρίου είναι ανέγγιχτες, πολλοί, δε, φοιτητές δεν έχουν καν δει τους νεοεγκαταστηθέντες, συνεπώς δεν προκαλούν-άμεσα, τουλάχιστον- κάποιο πρόβλημα στη διεξαγωγή των τελευταίων μαθημάτων και της ίδιας της εξεταστικής. Μήπως κάτω από τη φενάκη της προστασίας του εκπαιδευτικού ιδρύματος, που αναμασάται όλο και συχνότερα τις τελευταίες μέρες από όλους σχετικούς και μη, υποκρύπτεται μια ρατσιστική τάση; Μήπως υπάρχει υποδόρια η επιθυμία να στραφούν οι φοιτητές κατά των συνανθρώπων τους, που πλήττονται από ένα σωρό προβλήματα, από φόβο για το δικό τους συμφέρον; Σε συζήτησή μου με εκπρόσωπο της Ραπαν Σαφν, άκουσα το εξής ορθό: «δεν υπερασπιζόμαστε την επιπολαιότητα των όσων οδήγησαν τους Αφγανούς στη σχολή, πρέπει όμως να υπερασπιστούμε την ασυλία από αυτούς που την υποθάλπουν, όχι για να προστατέψουν τη σχολή, αλλά για να βλάψουν τους Αφγανούς.»
Κυκλοφορεί επίσημα ότι οι Αφγανοί μπήκαν μες στο κτίριο κατ’ εντολή του συνασπισμού και της έδρας της νεολαίας του στη νομική της ΑΡ. ΕΝ. Η ΑΡ.ΕΝ ισχυρίζεται, βέβαια, ότι το σύνολο σχεδόν του φοιτητικού συλλόγου-συμπεριλαμβανομένων ΠΑΣΠ και ΔΑΠ (!)- συμφώνησαν για τη χρήση της σχολής ως το νέο χώρο διαμαρτυρίας των προσφύγων. Ειλικρινά, δε θυμάμαι να συνέβη κάτι τέτοιο. Ανιχνεύω μια ανεύθυνη στάση της Αριστερής Ενότητας, μια επιπόλαιη ένδειξη αλληλεγγύης που φέρνει σε δύσκολη θέση ακόμα και όσους τάσσονται στο πλευρό των προσφύγων. Θα ήθελα να δοθεί μια λύση στα προβλήματά τους, κάθε μέρα περνώ από τα Προπύλαια και συμμερίζομαι τον πόνο τους, ομολογώ όμως πως αισθάνομαι άσχημα για την εγκατάστασή τους στη σχολή μου. Ακόμα κι αν, όπως ακούγεται, ιατρικές γνωματεύσεις εγγυώνται την καλή κατάσταση υγιεινής τους, ακόμα κι αν το νέο κτίριο έχει μείνει ανέγγιχτο. Για ποιο άσυλο μιλάμε, άλλωστε; Το άσυλο δεν πρέπει να στρέφεται μόνο ενάντια στην είσοδο βίαιων αστυνομικών, έτσι;
 Νιώθω, ομολογώ, λιγάκι μπερδεμένη, με πιάνω να σκέφτομαι εγωιστικά και κάπως συντηρητικά και δεν ξέρω ακριβώς ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος σε τέτοια ευαίσθητα ζητήματα. Χρειάζεται, μάλλον, μια ειρηνική κρατική προσέγγιση, με στόχο τη μεταφορά των προσφύγων σε άλλο, κατάλληλο χώρο. Οι σχολές είναι χώροι μάθησης, έκφρασης πολιτικών και όχι μόνο ιδεών, ψυχαγωγίας και εκδηλώσεων. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι φοιτητές νομικής που σκέφτονται ορθολογικά κι ανθρώπινα, γνωρίζουν ότι οι Αφγανοί είναι άνθρωποι κι έχουν δικαιώματα, όπως έχουν κι οι υπάλληλοι των Μ.Μ.Μ και οι κάθε λογής απεργούντες και οι παραμελημένοι από το κράτος. Δε θέλω, όμως, να φανταστώ τι θα γίνει αν μια μέρα τους δω όλους αυτούς τους φορείς δικαιωμάτων μες στο κτίριο της Νομικής για απεργία πείνας και οποιουδήποτε είδους διαμαρτυρία…Και κάτι τελευταίο: εννοείται ότι οφείλουμε να υπερασπιζόμαστε τους συμπολίτες, τους συνανθρώπους μας και να θυμόμαστε ότι είμαστε όλοι ίσοι, να βοηθούμε και να νοιαζόμαστε, όμως με εμάς τους ίδιους τι γίνεται; Δεν πρέπει να υπερασπιστούμε τη σχολή και τη φοιτητική μας ταυτότητα; Κι αν το κάνουμε πρέπει να χαρακτηριστούμε ως απάνθρωποι και αδιάφοροι;
Ε, όχι.

4 σχόλια:

  1. προτείνω να διαβάσετε και το εξαιρετικό άρθρο του συναδέλφου νομικάριου Στέλιου Τσεβά στο foititikospalmos.blogspot.com με τίτλο "άγγελος ή εξάγγελος;" περιμένω σχόλια με την άποψή σας επί του θέματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. prwto sxolio edww! symfwnw as you know! ntaksei de ftaine aftoi, alloi tous eferan paranoma klp alla oxi kai na zitane na ta exoun ola opws ta theloun enw einai kai paranomoi kai na katalamvanoun panepistimio parakwlyontas etsi ti leitourgia tou, giati mporei o prytanis na ekleise ti sxoli omws an den eixe ginei afto de tha ekleine.
    twra o Theos voithos einai pou einai oloi eksagriwmenoi...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ απολύτως με το άρθρο και πιστεύω πως η χαρακτηριστική φράση "Είναι σημαντικό, λοιπόν ...να μην πέσουμε σε καμία από τις δύο παγίδες..." τα λέει όλα για τους φοιτητές της νομικής και όχι μόνο. Εύκολες λύσεις τύπου "αφγανοί-->να πάνε σπίτια τους, Νομική ftw!!" ή "Δεν πειράζει.Κάτι πρέπει να κάνουν κ αυτοί..." απλά επεκτείνουν ή κρύβουν, προσωρινά, το πρόβλημα.
    Χαίρομαι, λοιπόν, που το άρθρο παρουσιάζει τα πράγματα όπως είναι και δεν κατευθύνει -παρά προς την αλήθεια- κανέναν. Μπράβο Sea.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ap'ti stigmh pou an8rwpoi emplekontai h prokaloun katastaseis apo tis opoies mporoun na exoun proswpiko ofelos, oi polloi prospa8oun na diatirisoun afti ti katastash kai oi ligoi prospa8oun na min exoun proswpiko ofelos. :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λεξιλεωθείτε